Aandacht voor gebruiksvriendelijkheid in en rond station Brugge

Ik stelde 2 schriftelijke vragen over 2 vaak genoteerde klachten van gebruikers van het Brugse station.

Het Brugse station kreeg de afgelopen jaren een geslaagde facelift. Naast een landmark kregen Brugge er ook enkele geslaagde nieuwe horecazaken en winkels bij. Het is nu noodzakelijk dat de gebruiksvriendelijkheid van de site verder verbeterd zal worden. Ik doe 2 eenvoudige suggesties.

euro immo star station brugge (1)Vraag 1 (130204 SV betaalautomaten station Brugge) handelt over de installatie vn ticketautomaten in het station Brugge, kant Sint-Michiels. Het is een vervolg op een vraag die ik indiende bij de NMBS Holding. Nadat diverse organisaties en adviesraden ijverden voor de komst van deze automaten, is het belangrijk dat de politiek nu eindelijk de koe bij de horens vat. De uitbouw van de kant Sint-Michiels en het enorm toegenomen potentieel (studenten) rechtvaardigt de vraag.

Vraag 2 (130204 SV overkapping galerij station Brugge) handelt over de nog steeds niet aangebrachte overkapping boven de handelspanden aan de kant centrum van het station. Het gevolg is dat de gebruikers van de parkings en van de handelspanden zonder overdekking zich van en naar de handeslzaken/het station/ de parking moeten begeven. Ondanks eerdere berichten werd hier nog geen actie ondernomen.

stationsomgeving